ایران یک- ماداگاسکار صفر؛ پیروزی خفیف بر حریف ضعیف
ایران یک- ماداگاسکار صفر؛ پیروزی خفیف بر حریف ضعیف
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

  http://www.iribnews.ir/News%5CPhoto%5C294507_2e9a4f41.jpg

نخستین دیدار رسمی تیم ملی فوتبال ایران با سرمربیگری کارولوس‌ کی‌روش از ساعت 19:30 یکشنبه شب در حضور حدود 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تیم ملی برابر ماداگاسکار تیم صد و سی هشتم فیفا به برتری  یک بر صفر دست یافت. این در حالی بود که ماداگاسکار از وجود لژیونرهایش بی‌بهره بود.

سید جلال حسینی در دقیقه 18 با ضربه سر گلزنی کرد تا تیم ملی ایران پیروزی خفیفی برابر حریف گمنامش که در رده 138 فیفا قرار دارد به دست آورد. بازیکنان ایران چند فرصت گلزنی را از دست دادند اما در مجموع انتظار بازی بهتری از تیم ملی ایران می‌رفت.

اولین خطر بازی را حریف سیه‌چرده‌ در همان اولین دقیقه بازی ایجاد کرد اما شاگردان کی‌روش به مرور بازی را در اختیار گرفته و به سمت دروازه حریف به حرکت درآمدند. هرچند باید گفت برتری تیم ملی ایران بر حریف گمنام خود تنها به در اختیار داشتن توپ خلاصه می‌شد و در سرتاسر بازی به‌خصوص در نیمه اول حملات ایران به ندرت منجر به خلق موقعیت گل بر روی دروازه حریف می‌شد.

تماشاگران از نتیجه و شیوه بازی ناراضی بودند و برای لحظاتی تیم ماداگاسکار را تشویق کردند و علیه علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال شعار سر دادند.

کارلوس کی‌روش در اولین مربیگری‌اش در تیم ملی در بازی رسمی در ورزشگاه آزادی تماشاگران را ناراضی به خانه فرستاد و برخی از آنها از دقیقه 80 ورزشگاه را ترک کردند.

علی کریمی کاپیتان تیم ملی ایران در این بازی بود که بعد از تعویض در دقیقه 69 بازوبند کاپیتانی به مهدی رحمتی رسید.

هدایت ممبینی قضاوت مسابقه را بر عهده داشت که به یک بازیکن از ماداگاسکار و مهرداد پولادی از ایران کارت زرد نشان داد.

تیم ملی ایران خود را برای دیدار با مالدیو آماده می‌کند. این بازی در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل برگزار خواهد شد. بازی رفت اول مرداد در تهران و دیدار برگشت 6 مرداد در مالدیو برگزار خواهد شد.

ترکیب تیم ملی ایران:
سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی( از دقیقه 45 مهرداد پولادی)، خسرو حیدری، میثم بائو( از دقیقه 45 قاسم حدادی‌فر)، علی کریمی( از دقیقه 69 مازیار زارع)، پژمان نوری( از دقیقه 80 محمد قاضی)، کریم انصاری فرد، هادی نوروزی( از دقیقه 70 حسین ماهینی) و مهرداد اولادی( از دقیقه 45 سعید دقیقی)

آنچه از بازی تیم ملی به وضوح مشخص بود عدم آمادگی بدنی بازیکنان به دلیل فصل بدنسازی و ناهماهنگی در بیشتر نقاط به‌خاطر استفاده از یک ترکیب جدید بود. باید اذعان کرد کی‌روش برای هماهنگ کردن این تیم راه درازی در پیش خواهد داشت چون او هنوز ترکیب‌های دونفره و سه‌نفره خود را پیدا نکرده است.

شرح گل:

دقیقه18: پرتاب اوت از جناح راست خط دفاعی ماداگاسکار توسط حاج‌صفی انجام شد تا جلال حسینی مدافع پیش‌تاخته تیم ملی با ضربه سر دروازه حریف را باز کند.

اتفاق ویژه:

اگرچه تیم ملی ایران نتیجه چندان رضایت‌بخشی در مقابل حریف به دست نیاورد اما بازیکنان ما باید راضی باشند که این بازی را به سلامتی و بدون مصدومیت به پایان بردند. بازیکنان ماداگاسکار که علاقه فراوانی به بازی فیزیکی نشان می‌دادند بارها برای متوقف کردن بازیکنان ایران به خطاهای شدید متوسل شدند. شاید مدل بازی این تیم ماکت خوبی از بازی مقابل مالدیو به دست مربیان داده باشد.

بهترین بازیکن:

تیم ملی ایران بازی چندان خوبی ارائه نکرد و چهره درخشانی هم در ترکیب خود نداشت، هرچند می‌توان به بازی باانگیزه علی کریمی تا لحظه‌ای که در میدان حضور داشت اشاره کرد. اما عنوان بهترین بازیکن را به‌خاطر صلابت در دفاع و گلزنی در تنها موقعیت به‌دست آمده تقدیم می‌کنیم به سیدجلال حسینی، اولین گلزن رسمی تیم ملی در دوران مربیگری کارلوس کی‌روش.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: